Hipokrit?





Assalamualaikum......haiii...korang pernah jumpa orang hipokrit x??mesti pernah kan ??mustahil korang tak pernah jumpa huhu..korang tahu apa maksud hipokrit nie??mehh aku nak terangkan sedikit maksudnya..huhu..
hipokrit tu ialah…orang yang berpura2 ‘baik’ depan orang…hmhh..Manusia tolonglah jadi diri anda sendiri tak payah nak hipokrit di depan orang len..tol tak??bukannya best pun..hanya menambah beban dan dosa sahaja sebab menipu orang huhu..Kadang2 aku terpikir jugak tak penat ke berlakon depan orang lain..huhu..yelah berlakon jadi bek di hadapan orang setiap masa..apa untungnya menjadi seorang hipokrit??dan yang paling penting sampai bila kita nak kena jadi seorang yang hiporkrit??Tapi aku tabik springgggggg kalu sapa leh jadi hipokrit sepanjang masa..hmhh...hipokrit..hipokrit...sesetengah manusia sanggup berlakon dan menipu tentang diri sendiri...
''dalam sebuah riwayat dari Abdullah bin Amru, Rasullah s.a.w pernah bersabda, ''Tanda orang munafik ada 3 .Jika berbicara ia berdusta,jika berjanji ia mengingkari,jika diberi amanah ia berkhianat (HR Bukhari).
Jadi kesimpulannnya jadilah diri kita sendiri..mybe kita bukan manusia yang sempurna tapi kita boleh pupuk diri kita untuk jadi yang terbaik.Kalau bukan kita yang mengubah diri kita sapa lagi..Berusahalah untuk menjadi insan yang baik di atas muka bumi ini.. :)


No comments:

 

duniakubulat Design by Insight © 2009

>
[close]